Wednesday 18 February 2009

LawAK LaGi

"Pada suatu hari Doli dan rakan karibnya, Bayu, pergi mancing kat sungai.

Dalam bosan2 menunggu ikan, Doli berkata, Bayu: aku ada satu cerita

Bayu : cerita ape?
Doli : nanti kalau aku bercerita, kau kena ikut perkataan belakangnya, boleh?
Bayu : yela..

Doli pun memulakan ceritanya...

Doli :satu hari aku pergi memburu.
Bayu : memburu.
Doli : aku masuk kedalam hutan.
Bayu : hutan.
Doli : tiba2 aku rasa nak terberak.
Bayu : berak.
Doli : aku berlari ke semak.
Bayu :semak.
Doli : aku pun berak.
Bayu : berak.
Doli : satu hari aku pergi memburu lagi.
Bayu : lagi.
Doli : aku pergi ke tempat yang aku berak dulu.
Bayu : dulu.
Doli : aku lihat tahi aku suda tak ada.
Bayu : ada.
Doli : aku pun tertanya2.
Bayu : tanya.
Doli : siapa makan tahi aku?
Bayu : aku...."

Hakahaak....

1 comment:

Farah Hanim said...

huhuhu. lawak le :-P